Årets Blog Awards.

Igårkväll tog som sagt årets stora bloggevent, Blog Awards, rum i Stockholm och jag satt bänkad framför livesändningen över nätet. Nu, dagen efter medans större delen av bloggeliten som minglade runt på galan bakissover,  så tänkte jag snacka om vad som egentligen hände under galan, jag är så ärlig jag kan vara.
Årets bloggraket blev Zara Larsson och jag måste tyvärr säga att jag är besviken. Inte för att jag höll på någon av de andra, men jag ogillar av någon anledning Zara. Hon verkar tro att hon är så himla vuxen och att hon är hetast i den svenska kändisvärlden (HA! som om det skulle vara något?!) när hon egentligen är en tjej som råkade ha lite extra tur i livet.
Årets bloggbusiness blev våran bloggdrottning Kenza vilket jag känner var en värdig vinnare. Personligen känner jag att denna tjej är den som förtjänar priset mest då hon verkligen jobbar för sin framgång till skillnad från vissa andra (hosthost raketen...). Kenza var till och med på arbetsresa just nu så hon kunde inte ens närvara vid prisutdelningen utan skickade en liten hälsning via video istället.
Guldpennan som är ett pris som tilldelas någon som på något visst sett uttrycker sig på ett speciellt sätt via sin blogg tilldelades åter igen Egoina. Usch säger jag bara! Jag har inget emot Egoina, förutom att hon vunnit så många gånger nu. Är det inte dags för andra bloggar att få känna tyngden av priset?
Årets inspiratiör dvs. Instagram stjärna, blev Molly Sandén vilket jag inte känner någon större agro gentemot. Är inte speciellt inne i just Instagram, så kan tyvärr inte uttrycka mig speciellt mycket i denna media.
Seriöst? Ska Zara Larsson kamma hem Årets kändisblogg också? Tycker helt klart att de andra var värda priset mycket mer. Men sen har de ju inte alla p12 efter sig som Zara har...
Årets livsstilblogg tilldelades Epicfaiil. Men innan jag kommenterar detta så måste jag bara kommentera hur dåligt det var av "tjejenvarsnamnjagglömtfördetvaroviktigt" som delade ut priset. Det kändes allvarligt talat så jävla skådespelat att jag hade lust att stänga igen datorn. Att det sedan kändes som hon gjorde narr av Moa när hon ropade upp hennes bloggnamn, för att vara rolig, kändes inte det minsta skojsigt. Att vinnaren blev Moa känner jag inga större känslor över, jag grattar henne och hoppas att hon tar vara på priset så att jag kan stjäla det inför kommande år haha.
Årets modeblogg blev Angelica Blick och ska jag vara ärlig så känner jag samma sak som jag kände över Egoinas vinst; passa vidare priset till någon ny. Själv hejade jag på Caroline Roxy som också var nominerad.
Årets opinionsbildare är vad för något?! Men vinnaren blev iallafall Soran Ismail och det är väl okej, för han är rolig? Hans tal sög dock, om han var så ledsen, varför sket han inte bara i att ta emot prishelvetet?
Årets podcast gick till Fredagspodden som jag aldrig hört talas om. Fast det var väl ett bra val, det stod ju mellan fredagsbrudarna, två högfärdiga gubbar och några tolvåringar? Fast vad fan gör ett podpris på en bloggala?
Årets beautyblogg tilldelades min favorit Linda Hallberg men jag känner faktiskt även här att priset borde gå vidare till någon annan. Plz VR, show us something new...
Årets träningsblogg tilldelades Ida Warg, antagligen eftersom det bara är hennes namn man lägger på minnet? Varför kommenterar jag ens detta? Jag är gamer och bryr mig inte om träning and shit...
Och slutligen har vi Nellie Berntsson som blev Årets Youtuberaket vilket jag önskar att IJustWantToBeCool blev då jag personligen tycker att Nellie är svindålig. Alla förutom killarna i IJWTBC är fan dåliga, vem nominerar ens folk i Blog Awards?! Jaja, bättre än en sjuåring som sminkar sig iallafall.
 
OBS; Hoppas ingen tog illa vid sig av detta inlägg. Det mesta är på skämt just för att göra saken aningen roligare, för egentligen bryr jag mig inte om Blog Awards. Det är ändå alltid samma jävla bloggare som vinner år efter år. No hard feelings. Grattis till alla vinnare!

Cyber- life with autism and art

Jag kände mig åtminstone glad att Moa tog hem priset. Röstade på henne! :)

2014-09-19 / 09:06:19
URL: http://xcyberx.blogg.se/
Isabelle

hej blekk! skulle vunnit årets opinionsbildare ju :-(

2014-09-19 / 22:30:06
URL: http://tumblr.com/lyps-l
dendärtjejen

Du vet att Kenza har vunnit flera gånger irad som Egoina va?

Svar: Ja, fast jag tycker att Kenza förtjänar priset, vilket jag skrev i inlägget :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-09-20 / 15:32:47
Karin

Zara Larsson kan inte ens sjunga. Jag tycker inte om Kenza heller. Båda verkar så malliga och nonchalanta.

2014-09-22 / 17:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback