Våldtäkt är mord.

Det finns allt för många kvinnor, och män, som blir tvingade till sex mot dess vilja i dagens samhälle. Detta är inte okej på något vis, inte under några omständigheter. Oavsett om personen i fråga är full, lättklädd, flörtig eller liknande - säger inte personen "ja" till att ha sex så är det strängt förbjudet att ens närma sig personen på ett sexuellt sätt.
 
Att inte ha tillgång till sitt eget val, att inte få välja om en person ska få röra en eller inte - det gör ont. Det är en skam hur få som blir dömda i rätten efter att de våldtagit en person. Värst är det för killar, ingen tror på att en kille blivit våldtagen, alla tror att en kille vill ha sex. Oavsett vem det är med. Jag lider, mitt hjärta lider, för alla som dött inombords efter en våldtäckt. Värst är det nog när den som borde sitta bakom lås och bom går fri. Fri att göra om det, fri att angripa någon annan, fri att göra vad fan hen vill i livet.
 
Varken kvinnor eller män ska gå fria efter att de tagit livet av någons pryke. Våldtäkt är mord.
Skriver detta inlägg främst då jag fann denna bild på facebook, tycker att den förklarar så mycket. Tycker att ni alla ska ta en funderare, får våldtäcksmän verkligen ett tillräckligt hårt straff? De har förstört någons liv, men de flesta får ändå gå fria. Usch Sverige. Usch.

XxcyberalienxX- Life with autism and art

Jag & min äldsta brorsa har delat denna på facebook, och vi är absolut emot detta. :O

Svar: Ja, hårdare straff mot våldtäktsmännen!
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-10-22 / 13:09:42
URL: http://xcyberx.blogg.se/
Linnéa

Folk verkar inte fatta att det inte är ett nej som krävs för att låta bli utan ett ja för att ens få börja.

Svar: Så sant!
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-10-22 / 16:16:07
URL: http://cyberghoul.blogg.se
Anonym/Malmö

Jag har blivit våldtagen,av min förra detta bästa väns bror och hans polare,jag hann inte ens säga något utan dem drog ner mig på marken och satte munkavel på mig så jag inte kunde skrika en höll medans en ja våldtog mig sen bytte dem plats. Jag var sen deprimerad rätt länge efter det,men till slut kom det ljus i mitt liv dvs mitt x som nu är min bästa vän. han hjälpte mig igenom det och idag är jag starkare än någonsin. Äckel som dem två borde aldrig komma undan dem borde ha hårdare straff mot svin som våldtar.

Svar: Usch, det gör ont i mig att läsa din historia. Det borde verkligen inskaffas hårdare straff mot dessa svin, är glad att du lyckats bli stark genom detta. Lycka till i framtiden!
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-10-23 / 15:55:37
Hanna

Hej!
Check out denna nystartade blogg!! Så jävla viktigt och please sprid sprid sprid den! Och var med och krossa tabun!
Kramis

Svar: Ska helt klart kolla in! :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-10-26 / 09:55:46
URL: http://solstorma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback