Makeup hacks.

Jag är kanske inte den "typiska tjejen" som sminkar sig varje dag och stannar hemma när en finne blommar i pannan (låter mer som en Regina George från Mean Girls). Men jag kan en hel del om makeup, och just därför hade jag tänkt dela med mig av min kunskap.
Hur lägger du concealer? Som den högra sidan? Då gör du fel. Lägg concealern i en triangel under ögat istället för en halvcirkel, detta kommer få dig att se mycket piggare ut. "Dotta" inte ut concealern heller, dra streck rakt ner istället då det kommer se mycket naturligare ut när det är utblandat med huden.
När vi ändå pratar om basen så kan vi lika bra gå igenom hur man skulpterar sitt ansikte på rätt sätt. Använd en concealer som är cirka två-tre nyanser ljusare än din hy för att ljusa upp ansiktet i mönstret ni ser på bilden ovan. Det bruna mönstret skall göras med hjälp av en två-tre nyanser mörkare fondation alternativt ett solpuder utan skimmer. Blend it out to make it look natural and you will look awesome. Pssst; Det är såhär Kim Kardashian sminkar sig, kändisarnas hetaste sminkhemlis.
Är du, liksom mig, en av de tjejerna som vaknar på tok för sent innan skola eller jobb? Då kan det vara jobbigt att hinna med sminket, vill man inte gå utan smink - vilket jag alltid gör då jag är lat som fan - så kan man lägga mer tid på basen om man använder sig av detta trick. Lägg en eyeliner som blir sjukt vacker samtidigt som du böjer fransarna genom att lägga en kolpenna på sidan av fransböjarens inre sida (den som kommer ligga mot ögonlocket) och pennan kommer automatiskt hamna längst franslinjen.
Har ditt läppstift gått sönder som bilden ovan? Det går att fixa! Värm upp delen som brutits av, sidorna som brytits av från varandra, med en tändare/tändsticka/hårfön. Läppstiftet kommer då smälta på stället du värmer, skulptera ihop delarna så det ser ut som det gjorde innan det bröts av. Lägg läppstiftet i frysen över natten och dagen efter kommer du kunna använda läppstiftet som om det aldrig gått sönder.
 
Vilka är era bästa makeuphacks? Lärde ni er något från detta inlägg?

Julia Müller-Sandvik

lärde mig massor :D

2014-11-15 / 18:12:36
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Twiggy Lundberg

konturandet av ansiktet såg dock ut som en väldigt drastisk modell, men det behövs definitivt för att slippa ett platt ansikte! Eyelinern med fransarna fungerar inte (provat för längesen haha), och tycker endå det blir snyggast om man lägger själv. Concealer slänger jag sällan på så där vet jag inte, inte läpstiftet heller!

2014-11-16 / 00:45:59
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback