Tjäna pengar via din blogg.

Fick en fråga angående hur man lättast tjänar pengar på sin blogg samt hur jag blir sponsrad av olika företag.
 
Vi kan börja med sponsringen, det är lättast. Känner du att du vill ta din blogg till en helt ny nivå så är företagen runt om i världen, främst Sverige och Norden för vår del, en viktig faktor. Att hålla en tävling i samarbete med ett visst företag kan dels ge dig förmåner som rabattkoder och produkter hemskickade, samt det ökar din bloggstatistik. Men hur får man kontakt med företagen? Vilka ska man välja? Hur ska jag uttrycka sig? Mitt svar är att börja med något litet företag och sedan arbeta dig upp. Jag började så smått att kontakta småföretag via mejl där jag berättade om min blogg samt mitt ärende. Nu, efter flera års bloggande, har jag kontakt med större företag i både Sverige och Finland. Var inte rädd för att skicka iväg ett mejl, ett nej är inte så farligt egentligen.
 
Men hur tjänar man pengar via sin blogg då? Mitt svar är att leta upp olika sidor som tar hand om allt som handlar om blogglön. De fixar företag som du kan blogga om, fixar allt som har med skatt att göra så du som bloggare behöver inte tänka så mycket på detta, samt de betalar ut pengarna till ditt konto så du slipper hämta ut pengarna på annat sätt. Mitt tips är att använda sig av Blogfame som är en sida som fixar allt det där jobbiga, allt du som bloggare behöver göra är att gilla läget och skriva inlägg med din unika länk. Ett stort plus är att du dessutom får 50 kronor direkt insatt på ditt blogfamekonto när du blir medlem. Klicka HÄR för att komma till sidan.

Björk

Bra tips! :D

2014-03-19 / 12:44:05
URL: http://bjorkmajesty.blogg.se
Momlin

Himla bra tips, har funderat länge på det här! :o

2014-03-19 / 17:53:57
URL: http://momlin.blogg.se/
Kajz

Jag har faktiskt börjat tänka en del på sånt här så gillar inlägget starkt!

2014-03-19 / 19:51:40
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback