Så får du en stor blogg.

Ni ville ha tips på hur man får en stor blogg, så här ska ni få tips på hur man får en stor blogg. Here we go!
 
BLOGGNAMNET.
Ha ett bloggnamn som är kort och lätt att komma ihåg. Jag ser ofta bloggar som heter saker som blondinerica, epicfanny, emmasrum och t.o.m en brud som döpt sin blogg till quietheaven. Använd inte namn som redan finns! Det finns redan storbloggare som heter blondinbella, epicfaiil, sannasrum och quiethell, så kom på något nytt.
Tips; Har du svårt att komma på ett namn? Lyssna på din favoitlåt och hitta något nice ord att leka med, det var det jag gjorde. I Skylar Greys låt Invisable sjunger hon "here inside, my quiet hell" så jag slog ihop quiet och hell.
 
DESIGN.
Jag vet inte hur många bloggar jag kollat in på och lämnat en halv sekund senare tack vare designen. En unik och rolig design får läsare att stanna. Vet du inte själv hur man skapar en unik design så finns där massa olika bloggare som säljer, jag är en av dom. Vill du beställa en unik design av mig så klicka in på min designshop som ni finner i menyn.
KOMMENTERA MERA.
Kommenterar du andra bloggar, så är det nästan 95% chans att de klickar in på din blogg, om så för att svara på kommentaren. Men ingen gillar spam som "Kolla in min blogg" eller liknande, lägg istället tid på att läsa igenom deras inlägg och kommentera något som har med det att göra.
 
SKRIV OM SAKER DU GILLAR.
Jag tycker själv att inlägg som endast handlar om bloggarens vardag är svintråkiga att läsa. Skriv om mode, spel, film eller vad som helst som fångar ditt intresse. Eller gör som jag, blanda vardagsinläggen med mode, spel och annat roligt.
 
BILDER ÄR NYCKELEN TILL FRAMGÅNG.
Låter kanske aningen standard, men många skiter faktiskt i att lägga in bilder i sina inlägg. Visst är en systemkamera bra att ha, men mobilbilder är awesome att ha så länge du anpassar bilderna till just din blogg. En bild behöver inte vara dålig just för att den är tagen med en mobilkamera. Fixa bilderna snyggt som ett kollage eller mixtra bara med ljuset med mera genom photoshop eller gimp.
 
TID.
Lägg tid på din blogg, släng inte upp ett inlägg på tio minuter, lägg hellre minst en halvtimme på det. Lägg upp minst tre inlägg per dag, ingen gillar en blogg som lägger upp dåliga inlägg var halvtimme. Slutligen, att få en stor blogg tar tid, år. Jag har själv bloggat i flera år, men det är först nu under det senaste året som min blogg blivit stor. Give it time.
 
Har ni några awesome tips att dela med er av?

Karin

Eftersom jag är singel så gillar jag inte puss bilder. Någon enstaka iblanda helt okej men inte i varje eller vartannat inlägg. Känns som ett hån. Jag förstår att dom älskar sin respektive, då jag själv är kär, men inte så ofta.

Svar: Ska helt klart själv tänka på detta, trots att jag inte lägger upp pussbilder så ofta ^^
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-06-14 / 18:46:49
matilda ♡

Hej!
Nu har jag lottat ut vem som blev Veckans bloggläsare på min blogg! Gå in på länken här: http://matiiildaa.blogg.se/2014/june/veckans-blogglasare-v2425-ny-omgang.html#comment för att ta reda på om det blev du! Om inte, var gärna med igen! :)
Kraam!

2014-06-15 / 10:42:15
URL: http://matiiildaa.blogg.se
Twiggy Lundberg

Jag håller på att bygga och designa min nya blogg nu, hade jättesvårt med namnet men jag tog två ord ur två av mina favoritlåtar istället! :)


Svar: Awesome, vilka låtar? ^^
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-06-15 / 11:01:21
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback