League of Legends guide.

Hej mina fina läsare där ute! Många av er spelar eller funderar på att börja spela League of Legends. Så, eftersom jag spelar det ganska mycket, eller spelade det borde jag nog säga då jag inte haft tid för spelande på senaste tiden, så tänkte jag skriva ihop en liten guide i hur man spelar till er.
Det första som är bra att veta är vad som är vad på mappen. När någon skriver "help bot" eller "drake" så ska man veta exakt vart man ska ta sig utan att ens lagkamrater ska behöva pinga eller klaga på en. Så, här ovan har jag tagit mappen och satt in text samt olika färger så att ni lättare ska lära er. LoL går ut på att ta sönder det andra lagets nexus som finns i teamets bas, där är två baser, ni ser ovan på bilden var dessa finns. De olika possitionerna på mappen är oerhört viktigt att komma ihåg då man ska kunna skriva vilken lane man vill köra samt veta var man ska gå när man väl kommer in i spelet. Läs nedan om de olika possitionerna.
Jungle Lane är när man springer runt i jungeln, som ni ser att jag märkt ut på kartan, tar buffar för att få olika förmåner samt springer runt och hjälper de andra possitionerna. Bra champs att testa i jungle är Trundle, Amumu och Warwick.
 
ADC är den som gör skadan på botlane. Denna champ delar sin XP med sin support. På botlane krävs sammarbete. En bra champ att testa som ADC är Ashe som faktiskt var en av LoL's allra första champs, hi beta nostalgic! Andra bra champs är Vayne och Ezreal.
 
Support är den som delar botlane med ADC:n. Denna champ ska inte ta kills eller farma minions då denna endast ska hjälpa sin ADC att döda motståndarna. En supports största jobb är oftast att återställa hälsan, vilket många support-champs har tillgång till att göra, samt att sätta ut wards som ni kan läsa om längre ned. Janna är en väldigt bra champ att testa, även Sona och Taric är några få favoriter.
 
Top Lane är längst upp på kartan, här spelar man oftast en champ som är aningen mer tanky än mid och bot. Man kan även köra två toppar, då är det oftast jungle som uteblir och man får helt enkelt klara sig utan denna, dock alltid bäst att köra en top och fylla resten av possitionerna. Bra champs till denna possitionen är Riven, Vi och Darius.
 
Mid Lane är den champ som går i mitten av kartan. Bra med en mage eller assassin om man ska köra mid, enligt mig. Bra champs till denna possition är Ryze, Catarina och Annie med sin björn Tibbers.
 
Det är oftast supporten och junglern som får skulden vid lost game!
Då jag mainar support så tänkte jag gå in mer just på denna possition och inte på vilken sak som helst, utan hur man bäst wardar botlane. Första warden är alltid bra att sätta i river-bush då det är här junglern oftast står för att vänta in ett bra tillfälle att attackera, warda denna ofta. Andra warden sätter man helst längst ut i enemy-bush, blir man pushad är det även bra med en i sin egen buske, även här längst ut. Warda drake, varför? Jo, för då ser ni både om enemyteam försöker döda draken samt man reagerar snabbare på ifall enemy jungler kommer på besök. Vågar man så är det alltid bra att sätta en ward i enemy-inner-bush, liksom med den andra warden så är det även bra att sätta en i sin egen inner-bush vid push. Ni ser ward-ställena för de olika teamen här ovan på bilden.
 
Hoppas ni fick lite nytta av detta inlägg, sprid gärna era egna noobie-tips här nedan bland kommentarerna samt ställ frågor så svarar jag så fort jag kan. Btw, glöm inte att köra igenom hela tutorialen om du är en noobie.

Daniella 🌙

Det där är fortfarande grekiska för mig <3

Svar: Ska försöka göra en lättare tutorial, är så svårt att förklara när man själv tycker att det är så lätt :(
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-06-08 / 00:43:49
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback