CARROS BÄSTA TIPS TILL FRAMGÅNG DEL 2.

Hur blir man en framgångsrik bloggare? Hur tjänar man pengar? Hur får man en STOR blogg? Hur vet man om man har en stor blogg? Hur skaffar man sponsorer? Allt detta kommer bli besvarat. Har ni någon fråga ni vill ha besvarad angående bloggning så tveka inte att ställa den i kommentarsfältet! HÄR finns del 1.
I denna del ska vi ta upp det här med att ha bloggen som ett jobb, alltså att tjäna pengar på det samt att skaffa sponsorer. Många drömmer om att tjäna pengar på något de älskar, i mitt fall är bloggen min främsta hobby så jag kan stolt säga att mitt deltidsjobb är något jag älskar. Jag kan inte säga att det är mitt jobb direkt, därför säger jag deltidsjobb, då jag fortfarande pluggar samt att jag inte tjänar så jätte mycket just på grund av att jag inte vill ha för mycket reklam här på bloggen som stör. Dock har jag en massa sponsorer, min främsta sponsor just nu är Savanni som varje månad skickar ett finfint paket med smycken och diverse produkter i utbyte mot inlägg om varje paket samt en annonsbild i sidomenyn.
 
Vi börjar med att tjäna pengar, vilket kan vara hemskt svårt för många. Men jag har två sidor att tipsa er om som jag använder mig av när jag tjänar pengar via bloggen.
Ni har väl sett alla mina tipsinlägg? Länkarna till de olika produkterna är kopplade till denna sida. Man kollar in sina favoritprodukter från olika annonsörer, gör ett inlägg, tar fram sin personliga länk och varje köp som går via just din personliga länk får du en viss summa av. Vissa annonsörer betalar även ut en liten summa för varje klick de får via din länk. Nu kan man även skapa egna kollage direkt på sidan, perfekt för de som inte kan photoshop eller gimp. Klicka här för att komma till sidan, du får 50kr redan vid registrering!
Via denna sida väljer man ut olika annonsörer som man vill skriva om. Vissa behöver man ansöka om sponsring, då får man oftast välja hur mycket man vill ha för att skriva om företaget, medan andra tar betalt per klick. Denna sida är bra för nybörjare eller bloggare med lågt antal besökare då man inte behöver vara beroende av klick eller köp hos företagen man länkar till. Vill du testa denna sida, toppen för nybörjare samt bloggar med färre besökare, så finner du den här.
 
Nu till en sak många frågar mig om, sponsorer! De flesta har nog sett mina inlägg där jag visar upp saker jag fått från olika företag samt alla olika tävlingar jag håller i samarbete med företag av olika sorter. Detta handlar om sponsorer, vilket jag har rätt många av i skrivandets stund. Men hur har jag fått alla dessa sponsorer undrar ni nog nu.
 
Det är lätt, leta upp olika företag du gillar och ta fram deras e-post adress, finns oftast längst ner på hemsidan eller under en speciell flik, och skriv ihop ett meddelande. Undrar ni hur man skriver ihop en sådant mejl så ser ni ett av mina här nedan som jag skrivit ihop. Tänk på att vara trevlig, låter du trevlig och seriös så är det mest troligt att du får ett rakt nej. Våga ta kontakt, det värsta du kan få tillbaka är ett nej så vad väntar du på? Just nu har jag till och med sponsorer från andra länder, bland annat ett stort utlänskt företag samt olika alternativa företag som jag först tog kontakt med via Instagram där jag snällt frågade om de jobbade med bloggare samt vad deras kontaktinforamtion var om de gjorde det. Men börja först och främst med de svenska företagen.
Jag har dock inte hört av mig till alla mina sponsorer utan det finns många som hört av sig till mig. Vissa har jag nekat, vissa har jag accepterat. Många företag skickar produkter till mig, men vissa produkter visar jag inte upp i bloggen då jag inte känner att de är något jag vill skriva om efter att ha sett och/eller testat dom. Men att neka gör jag såklart bara när företag hör av sig eller skickar något till mig, inte om det är jag som tar första steget till samarbete.

Julia Müller-Sandvik

Toppenbra :) Jag tjänar inga pengar på min blogg, men har gjort förut :)

2014-07-13 / 10:36:51
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback