Kvinnliga spelkaraktärer.

I detta inlägg hade jag tänkt prata om några av mina favoriter bland kvinnliga karaktärer i spel. Jag fokuserar främst på frontfigurer av det kvinnliga könet. Detta är några av mina absoluta favoriter, både genom hur de framställs i spelet och hur de är grafiskt skapade. Ni får hemskt gärna slänga in en kommentar angående vem av karaktärerna ni ser som den mest intressanta samt skriva om era favoriter bland kvinnliga karaktärer i spel, behöver inte vara någon av de jag tar upp i detta inlägg.
 
Claire Farron.
Claire Farron är en mycket stark kvinna som nog är kändast under namnet Lightning. I Final Fantasy XIII-2 är Claire en spelbar karaktär, dock inte frontfiguren. Hon kommer tillbaka i FF-seriens senaste spel, Lightning Returns: Final Fantasy XIII där hon är frontfiguren och karaktären man följer genom spelet. Jag har med Claire på denna lista då jag tycker att hon är en mycket stark kvinna och de grafiska skaparna har gjort ett mycket bra jobb. De får Claire att både ses som en vacker kvinna, men som samtidigt är bad ass och man vill helt klart inte bråka med den här bruden.
 
Lara Croft.
År 1996, ett år innan jag föddes, blev denna kvinna en del av spelvärlden genom speltiteln Tomb Raider. Hon har sedan dess varit en av de få kvinnliga rollerna som andra spelskapare kollat på när de skapat en karaktär av det kvinnliga könet. Hon är stark, snygg, bad ass och, precis som Claire ovan, en brud man inte vill bråka med. Rent grafiskt har Lara gått från spetsiga, stora boobis och massa synliga polygoner, till en kvinna värdig sin titel som en av spelvärldens tuffaste kvinnor.
Alice.
Alice är helt klart en av mina absoluta favoitkaraktärer. Varför? Jo, för hon ses alltid som denna oskyldiga lilla flicka som leker runt i Underlandet. Inte här inte. I Alice Madness Returns ser vi en psykiskt sjuk Alice som tar sig igenom ett Underland av helvete. Hur bad ass är det inte att se en flicka i klänning springa runt med en stor kökskniv och stabbar sönder onskefulla kort and stuff.
 
Leah.
Som ni vet så är ett av mina favoritspel Diablo III så det är klart att en av frontfigurerna, Leah, är med på denna lista. Det känns svårt att berätta saker om denna kvinna när jag vet att jag inte ska spoila spelet för er som kanske inte spelat det. Det enda jag kan säga är att ni verkligen borde spela det, Leah är en sjukt stark karaktär som man verkligen inte vill missa.
 
Elizabeth Comstock / Anna Dewitt.
När Elizabeth föddes blev hon lämnad i Colombia, en stad ovan molnen. Hon var inlåst och hennes enda vän som ung var Songbird men när hon blev ändre började hon hata honom. Hon kände sig ständigt övervakad och Songbird kändes snarare som en vakt än en vän. När hon är nitton år kommer Booker Dewitt för att ta henne från Colombia, till New York. Hon är en av frontfigurerna i Bioshock Infinite och hon återvänder sedan i Bioshock Infinite Bural At Sea. Ni ser bilden på henne ovan, tagen från Bural At Sea, och ni kan absolut inte säga att hon inte ser bad ass ut.
 
Ellie.
Ellie är en fjortonårig tjej som av någon anledning är imun mot viruset som härjar i spelet The Last Of Us. Ellie växte upp i en millitärisk zon i Boston, Massachusetts. Hon är en av huvudpersonerna i PlayStation-spelet The Last Of Us och man kan spela henne i vissa delar av spelet. Att en så ung tjej ska leva ett farligt liv där hon ständigt måste skydda sig, känns svårt. Men uppdraget i TLOU-världen är lätt, döda eller bli dödad.

Kajz

Just nu gillar jag Contrast., från spelet Contrast väldigt mycket! Mest för att jag tycker hon är så coolt designad!
Gillar dock också Elizabeth skarpt!

2014-02-01 / 15:24:46
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
jessica N

Leah <3

2014-02-01 / 18:57:32
URL: http://mrsfreak.devote.se
Sibba - 17årig mamma med en alternativ stil

Jag måste bara fråga dig en sak, har du spelat Diablo 1 och två(samt LoD expansoion) också? För D3 är precis ingenting om man inte har spelat dom andra, är väldigt nyfiken om du har gjort det eller inte men i vilket fall som helst så rekommenderar jag dom! kram

2014-02-01 / 19:24:01
URL: http://sibba.blogg.se
Julia

Mina kvinnliga favoritkaraktärer är Alice, Ellie och Chell (från Portal) sen så gillar jag ju också GLaDOS i Portal men hon är ju en robot så jag vet inte riktigt om det räknas ^.^

2014-02-01 / 22:15:30
URL: http://cupcakezombie.blogg.se
Jennie

Måste erkänna att jag inte är någon kännare av dataspel. Men en karaktär jag vet att jag tycker om är du. Efter att ha läst din blogg ett tag nu vet jag att du är min absoluta favorit och idol. Du är bara bäst.

2014-02-01 / 22:41:57
Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Awesome inlägg :D!! Fler såna!

2014-02-02 / 08:53:02
URL: http://www.xn--annard-0xa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback