Kalista - The Spear Of Vengeance.

Då det var längesedan jag skrev om League Of Legends här i bloggen så tänkte jag att jag lika bra kunde kasta upp ett inlägg om en av de senaste championsen. Jag pratar, som ni säkert ser ovan, såklart om Kalista - the spear of vengeance.
 
Jag spelade faktiskt Kalista för första gången igår efter att min vän Elina sa till mig att jag skulle testa henne då hon trodde att det var en champ i min smak. Så jag testade och trots att jag säkerligen gick mitt team på nerverna när jag var sämst Kalista EU så kändes det ändå bra. Det var ju faktiskt första gången jag körde henne, så jag tyckte det gick ganska bra. Fick sex kills, om jag inte minns fel, och dog bara fyra gånger vilket jag personligen tycker är bra för en first-time-playing-champ-omgång.
Kalista är en svår champion som man antagligen lär sig med tiden, vilket jag helt klart kommer göra då jag funderar starkt på att köpa henne. Gillar speciellt att hon, när hon kastar sitt spear, hoppar åt hållet hon kastat mot. Är personligen en sådan person som hatar att tvingas förlita sig på andra människor, vad det än gäller, så jag suger på att jobba i grupp och lag. Detta låter kanske konstigt med tanke på att jag mainar support, men jag känner ändå att jag inte behöver förlita mig på någon annan då - utan andra måste förlita sig på mig. Men med Kalista måste man verkligen kunna jobba tillsammans med en annan person i laget då man "binder" sig med en annan spelare (t.ex. sin support då Kalista är en ADC) och jobbar tillsammans.
 
Men jag tänker fortsätta spela Kalista och hoppas att jag kan lära mig henne utan och innantill, precis som jag gjort med champions som Soraka, Sona, Janna, Morgana och Lulu. Försöker verkligen spela mer på andra positioner än som support då jag spelat det allt för mycket, så tänkte köra lite ADC och sedan köra lite mid eller jungle efter det.
 
Kalista - The Spear Of Vengeance; 975 RP // 6300 IP
Blood Moon Kalista - Skin; 975 RP
 
Ni som spelar LoL, har ni testat Kalista? Vad tycker ni om henne?

Ida

Åh, du spelar LoL. Så härligt!
Har inte testat henne. Mainar också support, hehe.

2014-12-18 / 07:13:41
URL: http://alwaysida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback