Bloggportaler.

Eftersom jag ofta får frågor angående vilken bloggportal jag anser bäst så hade jag tänkt göra ett inlägg om detta. Detta är då vad jag anser och tänker angående de olika portalerna, ni kan ha andra tankar och det är upp till er att välja portal utefter vad ni anser, men ni får gärna se lite utifrån mina tankar också.
Blogg.se är då bloggportalen jag själv bloggar på och den jag anser bäst om man vill nå den högre positionen inom bloggvärlden. Det är lätt att hitta på deras startsida och de har ett mycket bra upplägg. Dessutom låter de bloggar komma fram på ett helt annat sätt än andra portaler som jag kommer berätta om längre ner i inlägget. Jag ska vara ärlig, jag dissade blogg.se ett så enormt innan jag bestämde mig för att börja blogga här. Varför? Jo, för jag var okunnig i allt som hade med design att göra och för att vara ärlig så är blogg.se inte den bästa portalen för nybörjaren. Jag tänker själv som de flesta, har en blogg.se-blogg standartema så vill jag gärna klicka ut så fort som möjligt. Varför? Jo, för om man vill synas och ha läsare på blogg.se så måste man ha en snygg design som inte ser ut som alla andra. Annars är det svårt att sticka ut samt få läsare att stanna.
Bloggplatsen.se är en riktig nybörjarportal. Jag hade själv min allra första blogg hos denna portal. Det är en mycket lätt sida och det krävs inte alls någon erfarenhet för att blogga här. Dock är det som jag sa en nybörjarportal och om man vill få en större blogg så ska man inte blogga där. Man behöver heller inga designerfarenheter då det inte finns någon speciell anordning för att skapa en originell blogg.
Devote.se har en stilren och snygg startsida och man känner verkligen att de är seriösa med sin portal. Men skenet bedrar. Tyvärr känns det som att Devote lägger mer tid på en snygg startsida än att ge sina användare möjligheterna att skapa något bra. Jag har själv aldrig bloggat här men jag har kikat runder samt gästbloggat åt några vänner som bloggar och/eller har bloggat hos denna portal. Ännu en sak som gör att jag pikar denna portal är just valmöjligheterna. Man får inte valet att göra en originell blogg utan alla bloggar känns likadana.
Fames.se känns väldigt seriös. Startsidan är sjukt bra gjord som ni ser ovan på bilden och de låter bloggare komma fram i rampljuset. Jag tänker faktiskt lägga all creed åt Ida som är deras senaste tillskott, hon har verkligen givit portalen ett ansiktslyft. Jag skapade en blogg där idag just för att se vad portalen har att erbjuda och tyvärr så blev jag besviken. Det känns som mrs all over again. Allt känns så komplicerat men ens blogg är inte ens hälften så komplicerad som allt annat känns. De skriver att man ska blogga på deras sida i ett syfte att få en stilren blogg utan massa annonser. Dock går de verkligen för långt i det här med stilrenheten. Allt känns så tråkigt och även om portalen ger sina användare lite mer frihet än bloggportalerna jag dissade ovan, så känns alla bloggar ändå så lika och tråkiga.
Myshowroom.se var bloggportalen jag var helt insnöad på för något år sedan vilket jag nu ångrar. Orsaken till att jag bytte portal från msr till blogg.se var just för att min blogg spammades med reklam och de lyfte aldrig fram sina användares bloggar. Dessutom är deras startsida sjukt rörig och, om ni frågar mig, inte det minsta lika snygg som de andra bloggportalernas. Tyvärr så måste jag säga att myshowroom nog faktiskt är den sämsta bloggportalen om ni frågar mig.
Nattstad.se är en bloggportal som jag inte heller själv bloggat på men som jag hjälpt vänner med. Har dock inte så mycket att säga om denna portal, den är liksom bloggplatsen - bra för nybörjare. Men vill man ha en stor blogg så ska man inte satsa på denna portal. Alla bloggar ser exakt likadana ut. Sjukt tråkiga. Den är trist som natten. Tack för att ni varnade oss redan i portalnamnet.
Wordpress.com/.se måste vara den portalen som absolut inte är för nybörjare. Inte ens jag vågar mig på en wordpress blogg at the moment då jag inte känner att jag vet tillräckligt mycket om design och kodningar. Detta är dock en sjukt bra sida om man verkligen vill bli stor inom bloggvärlden då man verkligen visar hur seriös man är inom bloggandet genom att blogga nästintill helt på egen hand.
 
Vilken bloggportal bloggar ni på? Vad tycker ni är bra/dåligt med just er portal?

Melody Moonchild

Håller med om det mesta du skrev ovan. :/
Själv bloggar jag ju på blogg.se, men jag har funderat på att byta till en engelsk bloggportal när jag flyttar till London, men jag är dock inte helt 100 på det än, eftersom blogg.se tenderar att lyfta fram bloggare som bloggar utomlands..

2013-11-09 / 15:49:05
URL: http://melodymoonchild.blogg.se/
Josefine Dior

Gillar ditt "space-tema" :)

2013-11-09 / 16:07:35
URL: http://tilldetsistahjartslaget.blogspot.se/
SUGARSIN - Med spår av unicorns

Väldigt bra inlägg, jag tycker också mest om blogg.se, det är lättare att hitta bloggar och att få läsare :)

snyggt hår btw!
kram

2013-11-09 / 16:20:52
URL: http://www.sugarsin.blogg.se
Daniella 🌙

vad tycker du om spotlife, då? c:

2013-11-09 / 16:46:56
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Isabelle

Om jag hade kunnat och orkat lägga ner tid på att lära mig koda hade jag flyttat till blogg.se,men för mig känns Fames sjukt bra:) Jag tycker att det är lätt att hantera.Tyvärr är det tråkigt att man inte kan ändra på designen så mycket själv. Man kan t.e.x inte lägga till egna menyer,och det suger!Men jag älskar portalen ändå^.^
Himla bra inlägg:)

2013-11-09 / 18:47:17
URL: http://fames.se/isabelle
Sibba - 17årig mamma med en alternativ stil

Jag bloggar ju själv på blogg.se och tycker den är underbar, man har så mycket frihet till att få det att se ut som man vill!
Har ju inte testat så många andra bloggportaler men det räcker med att man läser andra bloggar från andra portaler för att man ska hålla med! kram

2013-11-09 / 18:59:32
URL: http://sibba.blogg.se
Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Sant allt du säger, nattstad är dessutom en dejtingsajt så när jag bloggade där fick jag meddelanden från 22 åringar som sa att jag var snygg och massa. Usch...

2013-11-09 / 21:38:23
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Bloggar på egen domän på wordpress och gillar det :D men jag tycker verkligen att fames verkar sjukt bra, speciellt pga att jag håller med om att Ida VERKLIGEN gett sidan ett lyft :D

2013-11-10 / 10:08:19
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
★ ADARAS.se - Where blog meets magazine! ★

Jättekul att läsa vad du tycker! Jag tycker själv att alla bloggare på Fames ska få större designmöjligheter, det är något jag pushar för!! :) <3

2013-11-10 / 11:31:10
URL: http://adaras.se
Elin

Bra inlägg :)

2013-11-10 / 17:30:00
URL: http://exist.bloggplatsen.se
Blubb Svensson

Bloggar via blogspot.se mest för jag inte är duktig på koder. Började på blogg.se men bytte snabbt tillbaka.

2013-11-10 / 20:03:42
URL: http://blubbsvensson.blogspot.se/
Miss Naily A Fucking Rockstar

Började blogga på wordpress och det var sjukt bra! Anledningen att jag bytte till Fames var för att "komma in mer i gänget". Gillar fames då det påminer om wordpress.

2013-11-20 / 22:15:38
URL: http://www.fames.se/missnaily

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback