Danmark.

Hemma från ett kallt Danmark, men himla roligt var det. Började med att resan som skulle ta ca. en timme på tåget visade sig ta mer än dubbelt så lång tid tack vare väder och tågfel. Väl i Danmark checkade vi in på hotellet (som för övrigt var fett underbart) och drog efter det ut på stan en runda. Köpte lite smycken, ni kommer få se alla mina fynd senare, och drog in på Tivoli. Juligt och mysigt men ändå sjukt roligt med alla karuseller. Vågade dock inte åka så många då jag har en extrem höjdrädsla, ni anar inte. Åt på en sjukt bra resturang (vegetarisk pizza for the win) och gick lite mer på Tivoli. Efter att ha köpt massa godis, chips och läsk på 7eleven drog vi hem till hotellet. Första jag gjorde väl på hotellet? Hällde upp ett varmt bad och gottade mig i det en lång stund.
 
Dagen efter (igår) blev det hotellfrukost och sedan ut i blåst och regn ännu en gång. Åkte tåg och tunnelbana (Metro) och hamnade till slut på Den Blå Planeten som då är ett stort akvarium i Danmark, bilder från detta kommer upp senare. Tåg tillbaka till stationen i Köpenhamn och ut på Ströget för shopping. Fick med mig ett linne, en tisha, en skjorta och ett par leggings. Käkade turkiskbuffet och levde livet utanför svenska gränser, där jag som sextonåring för övrigt klassas som vuxen. Utcheckling, pick och pack med till tåget och fia med knuff hela vägen hem till älskade Sverige. Första jag gjorde när jag kom hem efter en helg utan dator? Kollade bloggen, ringde Elina på skype och startade LoL. Standard.

Sibba - 17årig mamma med en alternativ stil

Så kul att du hade roligt!

2013-12-09 / 08:47:12
URL: http://sibba.blogg.se
Melody Moonchild

Tivoli är sååå värt att besöka även om man inte åker nått alls! Hela området är så otroligt fint, och det är så mysigt med alla små restauranger och grejer som de har där inne. :)
Och haha, jag kan inte ens räkna hur många gånger jag har klampat upp och ned för Ströget, sååå jobbig gata om man går hela vägen. x) Men Köpenhamn är en otroligt fin stad. :) Min f.d. granne rusade för att hålla upp en portgång förra gången vi var där för en kvinna hade nyss gått in, och vi fick se världens finaste innergård full med en massa växter och gah. :3

2013-12-09 / 08:48:36
URL: http://melodymoonchild.blogg.se/
Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Spirithooden var ju uuuuunderbar!!!

2013-12-09 / 10:00:04
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Isabelle

Min kompis såg dig där hehe:)

2013-12-09 / 14:45:47
URL: http://fames.se/isabelle
Cookie

dem har ju en godis butik längre ner på ströget jag köper alltid halva butiken när jag är där HAHA. åh älskar danmark.

älskar också sko butiken som säljer JC.

2013-12-09 / 22:25:20
URL: http://cookielicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback