Carros bästa tips.

Jag får ofta frågor angående hur man får en stor blogg och har tänkt ge er mina allra bästa tips för att få en stor blogg.
 
DESIGN.
Hur ofta stannar man på en blogg inte har en snygg design? Bara en snygg och välgjord header gör en blogg läsvärd och får folk att stanna på bloggen. Därför älskar jag blogg.se då man har full kontroll över sin design. Vet du inte hur man skapar en egen design så finns det massa sidor och bloggar som erbjuder gratisdesigner. Men kom ihåg att man aldrig får ta bort länken till den som gjort designen om man inte återställer och helt enkelt tar bort hela designen. Det finns även en hel del bloggare som erbjuder välgjorda designer för en liten peng. Tips på bloggar som erbjuder betaldesigner är ADARAS, Sannasrum och jag själv såklart.
Tips; Sanna lottar just nu ut en design för blogg.se i sin julkalender. Här finner ni tävlingen.
 
BILDER.
Ingen läser en blogg utan bilder, inläggen blir sjukt mycket intressantare med bilder. Vill du verkligen satsa på bloggen så är det bra att investera i en bättre kamra. Jag höjer flaggan för Canon EOS 1100D som jag själv använder, sjukt bra kamera och den kostar inte allt för mycket. Ska ni fota produkter så är det även bra att investera i någon form av duk eller liknande (jag hittar dukar och mattor på Rusta för en billig peng som jag använder som bakgrund) som ni då ska ha som en snygg bakgrund. Ett lakan fungerar också, men snyggare med någon form av duk eller fluffig matta.
 
VAD SKA DU BLOGGA OM.
Bestäm vad du ska blogga om och ha detta som tema i designen. Bloggar du om mode, ha en stilren design med modetidning-stil. Bloggar du om hästar, ha bilder på hästar i designen. Ja, ni fattar grejen. Jag bloggar mycket om både mode, design och spel så jag försöker ha en stilren design med tidnings-feeling, färg och speciella designmoment samt små hintar som visar att jag är gamer. Bland annat Pikachun i dropdownen samt texten under mitt bloggnamn i headern.
 
TÄNK PÅ VAD DU SKRIVER.
Många tycker att jag skriver för personliga saker i min blogg, men jag vill nå ut till folk och låta andra se att de kanske inte är de enda som mår dåligt och har det svårt. Jag vill inte lotsas som att jag är en snobbig bloggerska som alltid mår bra, samtidigt vill jag inte dra ner er bara för att jag mår dåligt. Så tänk på hur mycket du vill skriva ut om dig själv, häng inte ut folk och tjata inte i bloggen om hur söt din pojkvän är. Jag har själv gjort misstaget att skriva för mycket om personer i mitt liv vilket har gjort att det gör ont att läsa arkivet med tanke på allt det står om personer jag älskat och nu inte ens snackar med.
 
LOOK NICE.
Det är inte snyggt med bilder som inte passar in helt estetiskt. För små eller för stora bilder är inte alls snyggt, så ta upp bilderna i photoshop, gimp eller liknande program och gör bilderna lika stora som dina inlägg (eller så stora de kan vara i designen om du inte har bilderna ända ut i kanterna som jag har). Skriv heller inte "bloggar senare", vi bryr oss inte om du bloggar senare eller inte. Vi bryr oss bara om det du bloggar om och om du skriver "bloggar senare" så skiter vi i din blogg då den ses som tråkig som fan.
 
TÄVLINGAR.
Håll tävlingar i bloggen, enbart veckans blogg kan ge dig massa nya läsare som tittar in om så bara för att delta i din tävling vilket sedan gör att de läser allt annat i din blogg. Du kan även ha tävlingar om saker och inte enbart länkar i din blogg, kan vara svårt att bli sponsrad av företag som t.ex. jag blir men det är värt ett försök att skicka ett mejl till företaget. Du kan även hitta något fint hemma hos dig som du kan tävla ut. Jag planerar själv att börja sponsra bloggar med mina smycken så skicka ett mejl så kan du vara en av de som blir sponsrade både till tävlingar och smycken du kan behålla själv och skriva om i din blogg.
 
INSPIRATION.
Kopiera aldrig inlägg och bilder från andra utan att länka personen/personerna. Kom på något själv, fota egna bilder och/eller ta in inspiration från andra bloggare.
 
Kommentera era bästa tips för en bättre blogg samt vad ni ser som en bra blogg.

Madde

Tack för bra tips! Gillar din stil!

2014-04-02 / 16:19:53
URL: http://www.nattstad.se/mindagidag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback