Bloggskola - HTML-grunder.

I detta avsnittet av min bloggskola ska jag lära er lite olika HTML-grunder som kan användas för att ändra saker i meny, inläggen etc. När jag skrev  detta inlägg använde jag mig av HTML-grunder för att ändra färgen på de olika delarna i inlägget. För att använda dessa HTML-grunder när man skriver ett inlägg är det bara att ändra redigerare (ni finner detta längst ner under där man skriver ett inlägg på blogg.se) och skriva inlägget i koder istället.
 
Fet text:
Kursiv text:
Understruken text:
Överstruken text:
Byt rad:
Centrera:
Alternativ centrering:
Högerjustera:
vänsterjustera:
Ändra färg på text:
Ändra storlek på text:
Ändra typsnitt på text:
Bild:
Bild med länk:
Länk:

Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; ja den är superbra ♥

2013-12-28 / 14:46:49
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
veronica eriksson

Riktigt bra tips tjejen! :) Kramar

2013-12-28 / 15:00:16
URL: http://vveronicas.com/
Karin Lygnersjö

Sv: Tack snälla du, ibland skulle det verkligen kännas skönt att bara få ut alltihopa. Dock använder jag inte min mail mer än i nödfall, tror du fb hade vart bättre? :/

Jag förstår det! Djur är verkligen en räddning av många anledningar. Precis som du säger är jag lyckligt lottad med alla djur omkring mig <3

Skulle du själv behöva bolla med någon så vet du var du hittar mig! <3

2013-12-28 / 19:48:45
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
Sibba - 17årig mamma med en alternativ stil

Får jag bara föreslå en sak? Nu vet inte jag hur du tar emot sånna tips för vissa tar så illa upp men och inte vill ha tips över huvudtaget, men i alla fall.. Jag tror att om du ändrar typsnittet i rubrikerna till "Impact, Charcoal, sans-serif" så skulle det passa mer in på din blogg. Det påminner ju väldigt mycket om typsnittet du har precis överallt(headern till exempel). Jag vet ju inte själv hur det kommer se ut men i mitt huvud ser det finare ut. Kram :)

2013-12-28 / 22:25:35
URL: http://sibba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback