Hur man gör pastellhårfärg.

Så, eftersom jag inte har något annat att blogga om idag samt eftersom min pojkvän är här i helgen så ska tillbringa massa tid med honom innan han drar till soliga Spanien så tänker jag visa er hur jag gör min pastellhårfärg. Gjorde ett liknande inlägg när jag hade pastellrosa hår men har fått massa nya följare sedan dess så tänkte ge er ett uppdaterat inlägg om detta.
Börja med att hälla upp en stor mängd balsam i skålen du ska blanda färgen i. Det behöver inte vara något speciellt balsam, jag använder det jag har hemma eller, som i detta fall, brukar jag köpa ett mycket billigt balsam på t.ex.  ICA. Ta lite av toningen ner i skålen du fyllt med balsam, jag tog för mycket färg så det blev mörkare än jag ville att det skulle bli. Tänk på att det ser mörkare ut i skålen än det kommer se ut i håret, så ta inte för mycket.
Blanda runt allt i skålen så det blir en jämn "smet". Använd pensel och/eller handskar att fördela färgen i håret, tänk på att först få ditt hår så ljust som möjligt innan du färgar en pastellfärg. Jag använder dock inte handskar när jag fördelar pastellfärger i håret då det inte innehåller så pass mycket färg att det fastnar på huden på samma sätt som "ren" toning och är mycket lätt att tvätta av eftersom det innehåller balsam. Jag brukar låta färgen sitta i minst en timme, denna gång hade jag det i två timmar, vilket är bra. Så, minst en timme ska man ha färgen i håret innan man sköljer ur det.
För att färgen sedan ska sitta så länge som möjligt så låt bli att tvätta håret på några dagar, då stannar färgen längre. Ett annat tips är att ha en tom balsamflaska eller tomma toningsburkar att hälla det som blir över eller det man blandar till efteråt och helt enkelt tar detta i håret varje gång man duschar, istället för att ta rent balsam så tar man lite pastellbalsam som man låter sitta i lite innan man duschar av det. Hoppas detta hjälpte er, vilken pastellfärg vill ni ha i håret?

Olivia

Åh. Jag vill så gärna ha pastell/mintgrönt hår, men mitt hår är mörkgrått/brunaktigt just nu så det får nog vänta ett tag...

2013-08-02 / 20:11:36
Melody Moonchild

Finns en youtuber som har såååå fint pastellrosa hår! Skulle lätt vilja prova på pastellrosa, men känner inte för att förstöra håret så mycket. :/ Föredrar ginger, då behöver jag inte bleka håret innan. :)

2013-08-02 / 20:19:14
URL: http://melodymoonchild.blogg.se/
Mikazuki Chan

Svaaart... D:

Eller möööörkrööööd....

Eller min naturligaaaaa...

Ingen pastell färg....
Jag veeeeet.... >x)

2013-08-02 / 22:02:34
URL: http://mikazukichan.blogg.se/
•Ellies || Ellen•

Jag vill ha pastellrosa! Hade det typ innan, men sen färgade jag det brunt. Nu kan jag inte blika håret, eftersom det är så slitet :-( Kramisar

2013-08-03 / 09:32:06
URL: http://fames.se/ellies
linn mattsson

Vad är det för tecken snitt du använder dig av i exempel den gröna rutan? :3

2013-08-03 / 18:31:43
URL: http://flickornittisex.blogg.se
Anonym

Vart redigerar du dina bilder?:D

2013-08-03 / 21:38:54
Isabelle

jag vill ha mörkgrön, det är så snyggt i hår. meeen eftersom jag inte tål blekningsmedel är det bara en avlägsen dröm äh :((((

2013-08-03 / 23:16:16
URL: http://popfluff.blogg.se/
Ebba ^^

Ååååå jag vill ju ha pastellrosa/pastellila hår men är alldelles för rädd om mitt hår :(

2013-08-04 / 21:13:08
URL: http://ebbato.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback