Hur jag fotograferar mig själv.

Detta inlägg kommer då handla om hur jag fotograferar mig själv. Får mycket frågor angående vad jag använder för kamerautlösare till min Canon 1100D samt massa beröm för mina outfitbilder. Nu kommer jag avslöja alla hemligheter.
 
Outfitbilder.
Mina outfitbilder är oftast tagna med hjälp av min lillasyster Amanda då jag inte har någon kamerautlösare till kameran än, ska dock beställa vilken dag som helst. De få outfitbilderna jag tagit själv har jag använt mig av t.ex. en bänk eller ett bord att ha kameran på samt startat tidräkningen på den. Dock suger detta då bilderna sällan blir skarpa om man gör på det sättet eftersom kameran inte kan fokusera på en längre bort när man själv måste starta kameran. Så, antingen skaffar ni en större modell av stativ samt en kamerautlösare eller så skaffar ni er en lillasyster.
 
Övriga bilder.
När det inte är syrran som fotograferar mig så har jag kommit på världens bästa trix (kom på det helt själv så är j*vligt stolt över mig) så här kommer det. Sätt upp en spegel i ett fönster (1), eller någon annanstans där det är sjukt bra ljus. Använd ett litet stativ (2) som jag gjort eller gör ett stativ av t.ex. böcker. Sätt allt på ett ljust ställe (3) som jag skrev innan. Sätt kameran på stativet, sätt igång så ni ser er själva i spegeln. Alltså, ni ska sätta igång den större skärmen på kameran och göra så ni kan se er själva i kameran genom spegeln, så vinkla och sätt spegeln på ett bra sätt. Sätt igång timern på kameran, fotografera (4). Detta sätt fungerar bara om man fotograferar sig med max en armlängds avstånd från kameran då den måste fokusera på det den ska fotografera vilket då är er själva. Detta är ett mycket snyggare sätt att fotografera på då man slipper bilder där man håller i kameran samtidigt som man fotograferar sig. Så fult med bilder där man ser en eller båda armarna gå "mot" kameran/bilden och kapas av. Har man en kamerautlösare och ett stativ men ingen kamera där man kan vända så man ser sig själv, som typ Canon EOS 600D om jag minns rätt, så kan man sätta en spegel på samma sätt som jag berättade ovan för att se sig själv.
 
Fick ni hjälp av detta inlägg? Hur fotograferar ni er själva?

Felicia

Sv: Pandatofflorna är dom ända "skor" jag köpt från ebay. Tror det bästa att beställa en storlek större än vad man har, likadant i kläder. =)

2013-08-12 / 10:20:15
URL: http://keyi.blogg.se
benedit ♥

bra tips! :)

sv; tack! :D ♥

2013-08-12 / 12:17:26
URL: http://moufieeh.blogg.se
▲ J0Z

sv: Tack! Ja, de är himla najs med pastell färger! Dock får de nog bli rosa nästa gång :)

2013-08-12 / 12:25:06
URL: http://dopeofjoz.blogg.se
Mel Moonchild - British at Heart.

Har inget att ställa stativet på framför fönstret just nu, och stativet är för lågt för att jag ska kunna ställa det på golvet, så än så länge håller jag bara i kameran. :/

Sv. Usch, jag skulle dö om jag var tvungen att vakna så tidigt. D: Tycker halv 7 är jättetidigt..

Kram! <3

2013-08-13 / 16:25:43
URL: http://melodymoonchild.blogg.se/
Andrea

Du e jätte fin, verkligen! :)

2013-08-14 / 19:16:26
URL: http://andreafml.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback